Blogger news

Kematian Seorang Pelatih Kem PLKN Muadzam Shah

Assalamualaikum.

Mesti korang dah tau kan pasal kes ni. Boleh dikatakan aku antara orang yang awal jugak la tau sebelum kes ni masuk paper and tv. Sebab suami aku ni kerja kat kem tu. Sebagai Medical Assistant. 

Alkisah Kitorang kan baru sampai dari Medan ahad lepas. So malam tu, kitorang tidur dekat rumah akak kat Bukit Jalil. Dah namanya letih, malam tu terus membuta tak sedar apa.

Pagi2 nak bangun solat subuh, aku tolong chargekan fon suami. tengok ada msg dari sorang lagi MA kem tu. Aku tak bukak pun msg tu tp dah memang appear kt skrin tu.

"mati dah sorang bdk kem" (baca dlm loghat tganu ok)

Aku pun terus la kejut husband,sungguh2 suh bangun baca msg tu. Ada dua msg. 1st pukul 1 lebih, 2nd pukul 5 lebih. Suami terus call MA sorang lagi tu tapi x pick up. Pastu call lagi sorang staff sana. Dia tak cerita banyak pun sebab semua tak clear lagi pasal kes tu. Yang dia bagitahu, diorang bergaduh tapi pasal apa tak tau la.

Aku bajet kes macam ni tak masuk dalam paper or tv. yela, korang pun tau kan pasal apa. Even kalau dekat uni pun, kes2 bunuh, rogol, bunuh diri mana ada cerita dalam paper or tv. Kalau ada pun sikit sangat. Sebab? paham2 la kan.

Aku ni jenis yang semua nak tahu. duk tanya la husband psl kes tu. Tapi husband ni, selagi satu benda tu x clear, x confirm xde maknanya dia nak cerita. Dia just cakap tunggu siasatan polis je. 


Kalau baca paper versi lain, tv lain, kat yahoo lain. Ntoh le. Apa-apa pun, doakan arwah ditempatkan dalam golongan orang yang beriman. Al-fatihah.

No comments: