Blogger news

Kisah dulu (Part I)

Assalamualaikum :)
 
Jodoh adalah rahsia Allah yang paling indah. kenapa? Sebab kita tak tahu siapa jodoh kita. Kita hanya berdoa untuk mendapat jodoh yang baik, kan? Then, bila kita dapat jodoh yang baik, apa kita rasa? Bersyukur, bahagia, gembira dan sentiasa tersenyum lebar. Indah kan? That is the thing "JODOH ADALAH RAHSIA ALLAH YANG PALING INDAH"
 
Me? I have my own. The only one I love most. He is my HUSBAND. He also the only one reason why I create this blog. Mybe, I am not so sure most posts in this blog will relate to him. Didedikasikan hanya untuk yang teristimewa Si Suami buah hati pengarang jantung.
 
Me, yang tak suka berterus terang bila di tanya (actually tak pandai nak menjawab jawab soalan orang walaupun orang tu adalah suami sendiri). So I think everything yang husband nak tahu aku jawab kat sini. :) Senang, boleh luahkan semua di sini.
 
His name Syafil Hazwan. How a unique name (for me la) :p I knew him since we were at primary school. Years ago at SK (LKTP) Keratong 7. Just 'knew' not like/love because I dont like him apa tah lagi LOVE him,kan? (at that time).
 
After Standard 6, we went for boarding school. Kami terpisah and know what, I dont care haha. Biarlah nak terpisah ke apa. Dengan kawan-kawan lain pun terpisah jugak kan. Biarlah. Again, aku tak suka dia, so biarlah bawak haluan masing-masing. Aku sekolah asrama sampai tingkatan 5. Dia? Tingkatan 3 then nak sekolah dekat rumah. Huh anak manja tak boleh sekolah jauh-jauh dengan family (aku agak je hehe). Dah kalau namanya tak duk asrama memang muka dia je la terpacak kat kampung tu.
 
Asal raya je, mesti akan wajib ada muka apek ni (dia selalu claim dia chinesse look, and again who care hahahahahaha) datang rumah aku tapi yang sedih x pernah pun nak bagi duit raya kat aku, choi. Eh datang beraya je kan, datang je la nak datang. Kisah pulak aku. Time tak raya pun datang jugak. Tau pulak tu bila aku cuti.
 
Then after SPM, aku sambung belajar dekat luar negeri selama setahun iaitu di Kolej Mara Kulim, luar jugak la dari negeri aku kan. Feeling-feeling study oversea. He? Ntah, pernah pulak aku kisah kan? Kawan-kawan yang lain pun aku tak ambil kisah inikan pula si apek ni. Memang tidaklah kan. haha
 
Then lepas setahun di luar negeri, aku sambung la pulak degree aku juga di luar negeri kali ini di IRELAND Selangor. where? UPM. He? of course la aku tak tahu. Apa yang aku tahu pasal dia? DIa hanya lah seorang lelaki yg pakai cermin mata+mata bersepet anak penyelia felda yang sungguh sombong dan berlagak (aku claim orang yang selain anak peneroka FELDA adalah orang yang bongkak dan takabbur hahaha gila punya impression, rasa berdosa pulak kehkehkeh)
 
Tapi masa di UPM tu adalah sekali sekala ter'msg' dia. pasal apa pulak ter?? Ntah saja-saja nak type 'ter' tu. dah nak type apa lagi kan. masa termsg tu baru la tau serba sedikit pasal dia. Eh tak tak, aku TAK tanya dia yang cerita. Kenapa pulak aku nak tanya pasal dia kan? Baik aku tanya pasal harimau ke, kuda belang ke, spongebob ke, mr crab ke ada jugak faedahnya kan..
 
Dipendekkan cerita yang memang dah sedia PENDEK ni, bulan 9 2010 (jangan tanya tarikh aku memang tak ingat) aku pergi la open house raya kawan aku kek Somban. Aku tau die belajar kek SOmban (dia bagitahu aku tak tanya pon). So.... Bersambung :P daaaaa~
 
 
 
 
 
 
 
 

No comments: